İstenmeyen (Spam) Kısa Mesaj, Aranma, E-postalar Nasıl Şikayet Edilir?

 

 

          Birçok kişinin mustarip olduğu istenmeyen kısa mesaj gönderimleri, telefon aramaları ve gönderilen e-postalarla ilgili yasa 1 Mayıs 2015 itibariyle yürürlüğe girmiştir. Yürürlüğe giren yasa doğrultusunda şikâyetler Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İl Müdürlüklerine yapılmaktadır. Şikâyetlerin daha kolay ve hızlı yapılması için http://tiss.gtb.gov.tr/ internet adresi hizmete sokuldu. Bu yolla şikâyetler çok daha kolay ve hızlı şekilde yapılabilecek.

 

                 İlgili internet sitesini kullanarak şikâyette bulunmak için şikayet edilen elektronik iletinin  “Ticari Elektronik İlleti” olması gerekmektedir. Yasal düzenlemede Ticari Elektronik İleti “Telefon, çağrı merkezleri, faks, otomatik arama makineleri, akıllı ses kaydedici sistemler, elektronik posta, kısa mesaj hizmeti gibi vasıtalar kullanılarak elektronik ortamda gerçekleştirilen ve ticari amaçlarla gönderilen veri, ses ve görüntü içerikli iletileri,” şeklinde tanımlanmaktadır.

 

İnternet Servisinin Kullanımı

  • İnternet adresinin ana sayfasındaki T.C. kimlik no, doğum tarihi ve telefon numarası alanlarını doldurup “Giriş” butonuna bastığınızda, SMS doğrulama kodu telefonuna gelecektir.

  • SMS doğrulama kodu ile servise giriş yapabilirsiniz.

  • Oldukça basit ve anlaşılır tasarımlı servisin sol bölümünde, şikayet türünü seçmelisiniz. Örneğin telefon kısa mesajları için ilgili sayfaya giriş yaptığınızda, sizden bilgiler isteyen bir formla karşılaşacaksınız.

  • Formda özellikle dikkat edilmesi gerekli bazı hususlar mevcut. Adres bölümünün altında “Esnafım, Tacirim, Diğer” seçeneklerinden size uygun olanı seçmelisiniz. Zira kanuna göre esnaf ve tacirlere, önceden onay alınmaksızın ticari ileti gönderilebilmektedir. Esnaf veya tacir olmayanlar için ise onay şartı zorunludur.

  • “İletiyi Gönderen Telefon Numarası” alanına, eğer kısa mesajda görebiliyorsanız telefon numarasını yazınız. Bu tür spam mesajlar çoğunlukla başlık denilen ve telefon numarasını gizleyen karakterler kullanarak gönderildiği için, eğer telefon numarasını bilemiyorsanız, bu alanı boş bırakınız.

  • “İletinin Başlık Bilgisi” alanına ise kısa mesajda telefon numarası yerinde gördüğünüz karakterleri/sözcüğü yazınız.

  • İletinin tarih ve saatini, alana tıkladığınızda beliren form öğesi ile oluşturabilirsiniz. Saat ve dakika için, ilgili kareyi sağa doğru çekiniz.

  • Şikayetin konusu alanında size uygun olanları seçiniz.

  • Ekran görüntüsü alanında “Seç” butonuyla bilgisayarınızdan, kısa mesajın ekran görüntüsünü ekleyiniz. Ekledikten sonra aynı bölümde “Yükle” butonuna tıklayarak resmi yükleyiniz. Akıllı telefonlarda ekran görüntüsü almak mümkün iken, diğer telefonlarda böyle bir özellik bulunmayabilir. Bu durumda, farklı bir telefonla kısa mesajın resmini çekebilirsiniz.

  • Ticari iletinin tam metnini de ilgili alana yazınız.

  • En altta bulunan “Yanıt Tercihi” alanında isterseniz adrese tebligatı, isterseniz e-postayı seçebilirsiniz. E-posta seçimi, hem kamu imkanlarının ekonomik kullanımına destek olmak, hem de gereksiz kağıt tüketimini engellemek için tercih edilebilir.

  • “Başvuru Yap” butonuna bastığınızda sağ üstte bir onay penceresi oluşacaktır. Eğer hata alırsanız ve hatadaki açıklama anlamsız ifadeler içeriyorsa, formu tekrar kontrol ediniz ve kırmızı renkli alanları düzeltiniz. Örneğin benim yaptığım başvurularda, il ve ilçeyi tekrar seçerek başvuru yap butonuna bastığımda(Farklı bir il seçip sonra tekrar doğru ili seçin. Bu sayede ilçeler tekrar düzenlenir.), sorunsuz şekilde şikayet gerçekleşmiştir.

       Başvurularınızı sol menüde bulunan şikayet durumu takibi alanından gözlemleyebilirsiniz.

 

İstenmeyen (Spam) Kısa Mesaj, Aranma, E-postaların  Şikâyet Edilmesi Halinde Uygulanan Cezalar

 

1- Alıcıdan izin alınmadan ya da alınan onaya aykırı içerikle ileti gönderildiğinde, iletiyi gönderene ve aracıya(iletinin gönderilmesini sağlayana) bin liradan beş bin liraya kadar idari para cezası,

2- İsmini ve/veya iletişim bilgilerini açıklamadan ileti gönderene, bin liradan on bin liraya kadar idari para cezası,

3- Red bildirimleri için gerekli bilgileri vermeyenlere iki bin liradan on beş bin liraya kadar idari para cezası,

4- Onay vermeyen birden fazla kimseye ileti gönderilirse, on bin liradan elli bin liraya kadar idari para cezası verilmektedir.

Ticari Elektronik İletilerin Alıcılara Gönderilmesi İçin Gerekli Şartlar

Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un “Ticari elektronik ileti gönderme şartı” başlıklı 6’ıncı maddesinde ticari elektronik iletilerin alıcılara gönderilmesi için gerekli şartlar düzenlenmiştir. Bu düzenlemeye göre;

  • Ticari elektronik iletiler, alıcılara ancak önceden onayları alınmak kaydıyla gönderilebilir. Bu onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim araçlarıyla alınabilir.Kendisiyle iletişime geçilmesi amacıyla alıcının iletişim bilgilerini vermesi hâlinde, temin edilen mal veya hizmetlere ilişkin değişiklik, kullanım ve bakıma yönelik ticari elektronik iletiler için ayrıca onay alınmaz.

  • Esnaf ve tacirlere önceden onay alınmaksızın ticari elektronik iletiler gönderilebilir.

İstenmeyen (Spam) Kısa Mesaj, Aranma, E-postalar Nasıl Şikayet Edilir Bilgi ve İşlemleri

 

Şikayet hakkında detaylı bilgi almak için +90 446 223 65 85 ofis Numarası, +90 0541 490 42 04 Mobil telefonda mevcut whatsApp uygulaması ile görüş alabilirsiniz.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Tanıtılan Yazılar

VELAYET DAVASI

August 28, 2017

1/7
Please reload

Son Paylaşımlar

August 28, 2017

August 26, 2017

August 26, 2017

Please reload

Arşiv
Please reload

Etiketlere Göre Ara
Please reload

Adalet Bakanlığı
Anayasa Mahkemesi
Yargıtay
Danıştay Başkanlığı
Türkiye Barolar Birliği